Urząd Miejski w Sędziszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony Urzędu Miejskiego w Sędziszowie.
Data publikacji strony: 2018-04-20. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-01-14. Data sporządzenia deklaracji: 2020-03-31. Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2022-03-21. Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: ZETO-RZESZÓW Sp. z o.o.W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Krzysztof Malec, krzysztof@sedziszow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 413 811 129 wew. 404. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Klikając ten link przejdź do strony Rzecznika Praw Obywatelskich.
Zobacz: Ocena możliwości zapewnienia dostępności strony internetowej
Dostępne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych:
W odległości ok. 350 metrów od wejścia głównego do Urzędu znajduje się dworzec PKP oraz przystanek autobusowy/bus.
Dostępność wejściaDo budynku prowadzą dwa wejścia. Główne wejście na poziomie -1 w budynku A, przystosowane do osób niepełnosprawnych oraz z dostępem do windy, drugie na poziomie 0 w budynku B. Wejścia są ogólnodostępne w godzinach pracy urzędu.
Dostępność parkinguBezpłatny niestrzeżony parking znajduje się przy budynki urzędu. Przed budynkiem znajdują się 2 miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność toaletyToaleta dla interesantów znajduje się na każdym piętrze budynku. Toalety w budynku A są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Pracownicy udzielający pomocy przy wejściu do budynkuGdyby zaszła taka konieczność to pomogą pracownicy obsługi Informacji i Kancelarii.
UtrudnieniaBudynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Pomoc w pokonaniu większych barier w danym budynkuW przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
Obsługa osób słabosłyszącychIstnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta.
W związku z realizacją postanowień ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) informujemy, że dla osób słabosłyszących lub niesłyszących dostępne są następujące formy komunikacji:
Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia można dokonać poprzez przesłanie formularza drogą elektroniczną na adres um@sedziszow.pl lub faksem na numer 413 811 127 albo poprzez dostarczenie formularza do kancelarii urzędu (Sędziszów, ul. Dworcowa 20, poziom -1, kancelaria) lub wypełnienie go na miejscu.
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 i Nr 171, poz. 1016).
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243)
W tym bloku można opisać takie elementy jak: