Ministerstwo Klimatu i Środowiska ogłosiło piątą edycję konkursu „Klimatyczny Człowiek Roku”, którego celem jest docenienie i nagrodzenie osób, które w sposób nieszablonowy i innowacyjny działają na rzecz klimatu i środowiska oraz posiadają osiągnięcia w tym zakresie.
Kto jest odbiorcą konkursu?
- Nauczyciele lub nauczycielki – posiadający status nauczyciela, którzy w ramach prowadzonych zajęć lekcyjnych i/lub dodatkowych działań w sposób oryginalny edukują o klimacie i środowisku i aktywnie działają na rzecz zwiększenia świadomości ekologicznej.
- Młodzi naukowcy lub młode naukowczynie – pełnoletnie osoby do 35 roku życia, które posiadają osiągnięcia naukowe w postaci publikacji naukowych lub zakończonych badań naukowych w obszarze klimatu i środowiska oraz popularyzujące naukę o środowisku przyrodniczym i klimacie oraz ich ochronie.
- Społecznicy lub społeczniczki– osoby pełnoletnie, które są zaangażowane
w prospołeczne lub edukacyjne nieszablonowe i innowacyjne działania na rzecz klimatu i środowiska.
Dlaczego konkurs jest ważny?
W obliczu pogłębiającego się kryzysu klimatycznego potrzebujemy nie tylko systemowych zmian, ale także pozytywnych przykładów i inspiracji. Istotne jest docenienie osób, które
w sposób szczególny, zarówno w pracy zawodowej jak i poza nią angażują się w działania na rzecz klimatu i środowiska, dążąc przy tym do zwiększenia świadomości ekologicznej wśród społeczeństwa.
Jak można pomóc?
Zachęcam do promocji konkursu poprzez:
- media społecznościowe (np. Facebook, Instagram, LinkedIn) – udostępnianie
naszych postów lub stworzenie własnych wpisów,
- newslettery i strony internetowe,
- lokalne wydarzenia, spotkania, tablice ogłoszeń,
- sieci kontaktów i współpracujących organizacji, – lub inne dogodne dla Państwa sposoby.
W razie potrzeby z przyjemnością przekażemy gotowe materiały graficzne, które można wykorzystać przy publikacjach.
Więcej informacji o konkursie
Szczegóły dotyczące konkursu znajdą Państwo na stronie: https://www.gov.pl/web/edukacja-ekologiczna/klimatyczny-czlowiek-2025-roku