Dla Przedsiębiorców
Procedura wydawania zaświadczeń z archiwum Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Burmistrza Sędziszowa do dnia 31 grudnia 2011 roku
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane objęte archiwalną ewidencją działalności gospodarczej prowadzonej przez Burmistrza Sędziszowa do dnia 31 grudnia 2011 roku,
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł (nie dotyczy podmiotów zwolnionych na podstawie załącznika do Ustawy o opłacie skarbowej Dz. U. z 2021r. poz.1923 z późn. zm.)
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać w kasie tut. Urzędu.
Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano czynności urzędowej. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek. - Dokument tożsamości – dowód osobisty potwierdzający tożsamość osoby składającej wniosek do wglądu
Zwolnienia od opłaty skarbowej:
– jednostki budżetowe,
– jednostki samorządu terytorialnego,
– organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,
– osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej, albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
Realizacja wniosku:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.
Informacje są udostępniane wyłącznie na podstawie pisemnego, odpowiednio umotywowanego wniosku, gdy ich uzyskanie jest niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
Zaświadczenie pokazuje wyłącznie stan archiwalny wpisu w Ewidencji Działalności Gospodarczej, prowadzonej przez Burmistrz Sędziszowa.
Informacje dodatkowe:
Od 1 lipca 2011 roku została utworzona Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej – CEIDG prowadzona w systemie teleinformatycznym przez ministra właściwego do spraw gospodarki .
Do 31 grudnia 2011 roku, organy ewidencyjne (wójt, burmistrz, prezydent miasta) miały obowiązek przekazać bazy danych z EDG do CEIDG. Od dnia przekazania danych organem właściwym w zakresie przedsiębiorcy, którego wpis przeniesiono jest minister właściwy do spraw gospodarki.
Dane o aktualnie działających przedsiębiorcach będących firmami jednoosobowymi i wpisanymi do CEIDG są dostępne na stronie internetowej www.ceidg.gov.pl
Organy administracji publicznej nie mogą domagać się od przedsiębiorców okazywania, przekazywania lub załączania do wniosków i innych przedkładanych przed nimi pism, zaświadczeń o wpisie do CEIDG.
Podstawa prawna:
·Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r (Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021r. poz.731 z późn. zm.)
·Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 1923 z późn. zm.)
·Ustawa z dnia 10 maja 2018 r o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r poz.
.
Do pobrania: